مراحل ثبت نماد اعتماد ملی

 

مراحل ثبت نماد اعتماد ملی

نخستین اقدام برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی پس از تکمیل چک لیست معیارهای ارزیابی و ارسال مدارک فیزیکی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، عضویت (ثبت نام) در وب سایت این مرکز است.

مرحله 1 : ثبت نام اولیه در وب سایت اینماد

تمامی مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی در وب سایت www.enamad.ir انجام می شود. نخستین کاری که برای دریافت اینماد باید انجام دهید ثبت نام اولیه در این وب سایت است که مراحل آن در زیر آمده است :

مراحل ثبت نام اولیه نماد اعتماد الکترونیکی برای متقاضیان حقیقی

گواهینامه SSL تضمین کننده امنیت شما در زمان ورود اطلاعات شخصی است، با توجه به عدم درج گواهینامه امنیتی الکترونیکی صادر شده توسط مرکز صدور گواهی الکترونیکی ممکن است در مرورگر خود با پیغام هشدار مربوط به گواهی SSL روبرو شوید که می توانید برای رفع همیشگی این پیغام با کلیک روی گزینه « دانلود برنامه اجرایی نصب زنجیره گواهی SSL » زنجیره گواهی الکترونیکی قرار داده شده در این صفحه را دانلود کرده و نصب نمایید.

مراحل ثبت نام اولیه نماد اعتماد الکترونیکی برای متقاضیان حقیقی

نکته : امکان اصلاح نوع متقاضی بعد از این مرحله وجود ندارد پس در انتخاب این گزینه دقت کنید

مراحل ثبت نام اولیه نماد اعتماد الکترونیکی برای متقاضیان حقیقی

 

1. وارد وب سایت www.eNAMAD.ir شده

2.  در همان صفحه نخست روی لینک درخواست نماد اعتماد کلیک کنید تا پیغام بارگذاری گواهی نمایان شود.

مراحل ثبت نام اولیه نماد اعتماد الکترونیکی برای متقاضیان حقیقی

پس از ورود به سامانه صفحه زیر نمایش داده می شود:

مراحل ثبت نام اولیه نماد اعتماد الکترونیکی برای متقاضیان حقیقی

همانطور که می بینید برای ورود به سامانه دو گزینه وجود دارد :

برای ورود امن به سامانه و تبادل امن اطلاعات بین سیستم شما و سامانه اینماد این گزینه توصیه می شود. اما پیش از ورود امن باید از طریق لینک « دانلود برنامه اجرایی نصب زنجیره گواهی SSL » گواهی SSL را دانلود کرده و روی مرورگر خود نصب نمایید. پس از نصب این گواهی دوباره وارد وب سایت اینماد شده و روی گزینه « درخواست نماد اعتماد » کلیک کنید و گزینه « ورود امن (توصیه شده) » را انتخاب کنید.

این گزینه برای ورود معمولی به سامانه است. در این حالت تضمینی برای عدم سرقت اطلاعات شخصی وارد شده در طول فرآیند درخواست وجود ندارد.

  • ورود امن
  • ورود
  1. پس از ورود به سامانه صفحه « اعتبارسنجی پست الکترونیکی » نمایش داده می شود.
  2. حال وارد پس الکترونیکی خود شده و ایمیلی که از مرکز دریافت کرده اید را باز کنید و روی لینک تایید اعتباری که درون آن قرار دارد کلیک کنید.
  3. در صفحه نمایش داده شده گزینه « شخص حقیقی » را انتخاب کرده و روی دکمه ادامه کلیک کنید.
  4. در مرحله بعد اطلاعات مربوط به فروشگاه مجازی و شخص حقیقی را درج کنید

مراحل ثبت نام اولیه نماد اعتماد الکترونیکی برای متقاضیان حقیقی

    • در تکمیل این اطلاعات به نکات زیر توجه کنید :

 

  • نام فروشگاه باید دقیقا مطابق با عنوان ثبت شده در وب سایت درج شود
  • از اعتبار آدرس پستی ارائه شده اطمینان داشته باشید
  • شماره تماس وارد شده باید معتبر و در دسترس باشد
  1. پس وارد کردن همه اطلاعات خواسته شده گزینه تایید را انتخاب کنید

ثبت نام اولیه شما انجام شده است حال ایمیلی دریافت خواهید کرد که نام کاربری و گذرواژه مورد نیاز برای ورود به سیستم درخواست صدور نماد اعتماد الکترونیکی در آن وجود دارد.

 

مرحله 2 : تکمیل و ارسال درخواست نماد اعتماد الکترونیکی

اکنون شما در وب سایت اینماد ثبت نام نموده اید و باید با ورود به سیستم صدور اینماد برای دریافت نماد اعتبار درخواست کنید.

 ارتباط شما با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صرفا از طریق کارتابل شخصی تان امکان پذیر است ضمن اینکه در هر مرحله از فرآیند دریافت اینماد، موارد لازم به ایمیل شما فرستاده می شود.

 تکمیل و ارسال درخواست نماد اعتماد الکترونیکی

پس از تکمیل و ارسال اطلاعات وب سایت بر اساس معیارهای بررسی فروشگاه های اینترنتی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت وجود موارد عدم انطباق، توضیحات لازم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. برای رفع این عدم انطباق ها، میبایست وارد کارتابل شخصی خود شوید و روی گزینه « رفع عدم انطباق ها توسط متقاضی » که فعال شده است کلیلک کرده و به رفع نواقص بپردازید.

 تکمیل و ارسال درخواست نماد اعتماد الکترونیکی

در اینجا باید اطلاعات خواسته شده در هر یک از تب های نمایش داده شده را تکمیل کرده و ذخیره کنید.

 تکمیل و ارسال درخواست نماد اعتماد الکترونیکی

نام (عنوان) فروشگاه باید به فارسی و دقیقاً مطابق با نام مندرج در وب سایت باشد.

منظور از نام دامنه همان آدرس اینترنتی وب سایت است بدون www

در صورت انتخاب اشتباه کالا یا خدمات از طریق گزینه « حذف » مقابل فهرست کالا یا خدمت مربوطه اقدام به اصلاح آن نمایید. گزینه « حذف » زمانی فعال می شود که دست کم یک گروه کالا یا خدمت را به فهرست خود اضافه کرده باشید.

  1. به صفحه اصلی سایت اینماد بروید و روی لینک « ورود به سیستم صدور نماد اعتماد الکترونیکی » که در سمت راست صفحه قرار دارد کلیک نمایید.
  2. در فرم ورود ظاهر شده اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری و گذرواژه ای را که در مرحله شماره 8 ثبت نام اولیه به ایمیل شما فرستاده شده است وارد کرده و با درج درست کد امنیتی نمایش داده شده روی دکمه « ورود » کلیک کنید.
  3. پس از ورود به سیستم، کارتابل شخصی خود را مشاهده خواهید کرد.
  4. حال با توجه به اینکه تنها مرحله اول ثبت نام را انجام داده اید تنها گزینه « تکمیل و ارسال اطلاعات درخواست نماد اعتماد الکترونیکی » برای شما فعال است .
  5. گزینه « تکمیل و ارسال اطلاعات درخواست نماد اعتماد الکترونیکی » را انتخاب کنید تا پرونده شما (مطابق تصویر زیر) نشان داده شود.
  6. گزینه « جزئیات » را انتخاب کنید تا فرم ورود اطلاعات نمایان شود.
    • ابتدا در سربرگ « شخصیت حقیقی » موارد خواسته شده را وارد کرده و گزینه « ذخیره » را انتخاب نمایید تا پیغام ” اطلاعات با موفقیت ذخیره گردید ” نمایش داده شود. روی دکمه « OK » کلیک کرده و ادامه دهید.
    • حال وارد سربرگ « وب سایت تجاری » شده و فرم نمایش داده شده را پر نموده و در پایان مانند فرم قبلی روی دکمه « ذخیره » کلیک کنید.
    • وارد سربرگ « کالا و خدمات » شوید.در این مرحله باید لیست کالا و خدمات خود را وارد نمایید. بنابراین می بایست کلاس و گروه کالا یا خدمات مورد عرضه در فروشگاه اینترنتی خود را انتخاب کنید و روی دکمه « اضافه به لیست » کلیک نمایید. این فرآیند را برای تک تک کالا ها و خدمات عرضه شده در فروشگاه تکرار کنید.پس از پایان ورود لیست کالا و خدمات روی دکمه ذخیره کلیک نمایید.
  7. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده در همه سربرگ ها روی دکمه « تکمیل و ارسال اطلاعات درخواست » کلیک نمایید تا فرآیند ثبت نام شما تکمیل شود.
مراحل ثبت نماد اعتماد ملی
Tagged on:                     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شانزده =