مراحل ثبت نماد اعتماد ملی
نخستین اقدام برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی پس از تکمیل چک لیست معیارهای ارزیابی و ارسال مدارک فیزیکی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، عضویت (ثبت نام) در وب سایت این مرکز است.
تمامی مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی در وب سایت www.enamad.ir انجام می شود. نخستین کاری که برای دریافت اینماد باید انجام دهید ثبت نام اولیه در این وب سایت است که مراحل آن در زیر آمده است :
گواهینامه SSL تضمین کننده امنیت شما در زمان ورود اطلاعات شخصی است، با توجه به عدم درج گواهینامه امنیتی الکترونیکی صادر شده توسط مرکز صدور گواهی الکترونیکی ممکن است در مرورگر خود با پیغام هشدار مربوط به گواهی SSL روبرو شوید که می توانید برای رفع همیشگی این پیغام با کلیک روی گزینه « دانلود برنامه اجرایی نصب زنجیره گواهی SSL » زنجیره گواهی الکترونیکی قرار داده شده در این صفحه را دانلود کرده و نصب نمایید.
نکته : امکان اصلاح نوع متقاضی بعد از این مرحله وجود ندارد پس در انتخاب این گزینه دقت کنید
1. وارد وب سایت www.eNAMAD.ir شده
2. در همان صفحه نخست روی لینک درخواست نماد اعتماد کلیک کنید تا پیغام بارگذاری گواهی نمایان شود.
پس از ورود به سامانه صفحه زیر نمایش داده می شود:
همانطور که می بینید برای ورود به سامانه دو گزینه وجود دارد :
برای ورود امن به سامانه و تبادل امن اطلاعات بین سیستم شما و سامانه اینماد این گزینه توصیه می شود. اما پیش از ورود امن باید از طریق لینک « دانلود برنامه اجرایی نصب زنجیره گواهی SSL » گواهی SSL را دانلود کرده و روی مرورگر خود نصب نمایید. پس از نصب این گواهی دوباره وارد وب سایت اینماد شده و روی گزینه « درخواست نماد اعتماد » کلیک کنید و گزینه « ورود امن (توصیه شده) » را انتخاب کنید.
این گزینه برای ورود معمولی به سامانه است. در این حالت تضمینی برای عدم سرقت اطلاعات شخصی وارد شده در طول فرآیند درخواست وجود ندارد.
ثبت نام اولیه شما انجام شده است حال ایمیلی دریافت خواهید کرد که نام کاربری و گذرواژه مورد نیاز برای ورود به سیستم درخواست صدور نماد اعتماد الکترونیکی در آن وجود دارد.
اکنون شما در وب سایت اینماد ثبت نام نموده اید و باید با ورود به سیستم صدور اینماد برای دریافت نماد اعتبار درخواست کنید.
ارتباط شما با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صرفا از طریق کارتابل شخصی تان امکان پذیر است ضمن اینکه در هر مرحله از فرآیند دریافت اینماد، موارد لازم به ایمیل شما فرستاده می شود.
پس از تکمیل و ارسال اطلاعات وب سایت بر اساس معیارهای بررسی فروشگاه های اینترنتی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت وجود موارد عدم انطباق، توضیحات لازم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. برای رفع این عدم انطباق ها، میبایست وارد کارتابل شخصی خود شوید و روی گزینه « رفع عدم انطباق ها توسط متقاضی » که فعال شده است کلیلک کرده و به رفع نواقص بپردازید.
در اینجا باید اطلاعات خواسته شده در هر یک از تب های نمایش داده شده را تکمیل کرده و ذخیره کنید.
نام (عنوان) فروشگاه باید به فارسی و دقیقاً مطابق با نام مندرج در وب سایت باشد.
منظور از نام دامنه همان آدرس اینترنتی وب سایت است بدون www
در صورت انتخاب اشتباه کالا یا خدمات از طریق گزینه « حذف » مقابل فهرست کالا یا خدمت مربوطه اقدام به اصلاح آن نمایید. گزینه « حذف » زمانی فعال می شود که دست کم یک گروه کالا یا خدمت را به فهرست خود اضافه کرده باشید.