استفاده از cloudflare

Content Delivery Network یا به اختصار CDN یک سیستم برای کنترل مصرف سایت(ها) از منابع اصلی سرور(های) میزبانی مربوطه (پهنای باند، رم، سی پی یو) و جلوگیری از حملات هکرها (DDOS Protection و SQL Injection و …) مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین با بهره گیری از یک CDN بار گذاری سایت مورد نظر به دلیل کش شدن اطلاعات و محتویات آن در کش سرورهای مستقر (آن CDN) در سراسر دنیا در زمان کمتری انجام خواهد شد.

کلودفلر به عنوان یک CDN معتبر و محبوب می باشد که با بهره گیری از آن قابلیت های ذیل برای شما فراهم خواهد شد :

1- کاهش پهنای باند مصرفی سایت شما با بهره گیری از کش سرورهای مختلف آن در سراسر دنیا

2- آنلاین بودن سایت شما حتی در صورت وجود مشکل در سرور میزبان مربوطه (با بهره گیری از کش سرورها)

3- به روز رسانی اطلاعات کش های ذخیره شده از طریق قابلیت Prug Cache

4- سرعت بارگذاری بیشتر سایت با فشرده سازی کد های Java Script، CSS و HTML

5- جلوگیری از ورود ربات ها به سایت (قابلیت تفکیک کاربران سالم)

6- افزایش امنیت سایت با جلوگیری از حملات DDOS Protection و SQL Injection

بهره گیری از CDN کلودفلر بسیار ساده بوده و تنها کافیست نیم سرورهای دامین مورد نظر خود را برروی DNS های ارائه شده آن قرار داده و برخی تنظیمات ساده را پیاده سازی نمایید. روش کلی کار به شکل ذیل می باشد :

ابتدا برای ورود به بخش ثبت نام سایت رسمی کلودفلر اینجا کلیک نمایید.

در صفحه لود شده اطلاعات لازم را در فیلدهای موجود وارد و در انتها برروی دکمه Create Account کلیک نمایید.

پس از ایجاد اکانت به صفحه پرتال کاربری خود وارد خواهید شد، در بخش Add a website نام دامین مورد نظر خود را وارد و برروی Scan DNS Records کلیک نمایید.

بعداز بررسی نیم سرور و رکوردهای فعلی موجود برروی دامین وارد شده، به مدت حدود یک دقیقه، لیست رکوردهای کنونی نمایش داده می شود و امکان افزودن و یا ایجاد تغییر در آنها نیز در این صفحه فراهم می باشد لذا بعداز ایجاد تغییرات لازم برروی دکمه continue کلیک نمایید.

توجه داشته باشید که اگر رکوردی برروی دامین شما در آن زمان موجود نباشد می باید نسبت به ایجاد رکوردهای مورد نظر خود به صورت کلی اقدام نموده و در انتها برروی دکمه continue کلیک کنید.
همچنین در صورتیکه علامت رنگی در فیلد status هریک از رکوردها نمایش داده شود نشان دهنده فعال بودن cloudflare برروی آن رکوردها می باشد لذا در صورت نیاز به فعال بودن cloudflare برروی هریک از رکوردهایی که امکان فعال نمودن آن وجود دارد کافیست برروی نشانه مربوطه یکبار کلیک کرده تا آن را از حالت سیاه و سفید (غیرفعال) به حالت رنگی (فعال) تغییر دهید. (امکان فعالسازی cloudflare برروی رکوردهایی از نوع MX و TXT وجود ندارد)

در این صفحه پلن Free را انتخاب نموده و برروی دکمه continue کلیک نمایید. (در این پلن قابلیت هایی که تیک خورده اند ارائه می شود)

در صفحه جاری نیم سرورهای فعلی تنظیم شده برروی دامین در سمت چپ و نیم سرورهای جدیدی که باید برروی دامین خود ، به جهت بهره گیری از قابلیت های cloudflare تنظیم گردد، در سمت راست نمایش داده می شود، نیم سرورهای جدید را یادداشت نموده و برای اتمام مراحل برروی دکمه continue کلیک نمایید.
کافیست نیم سرورهای جدید را از طریق بخش کنترل پنل دامین خود به جای نیم سرورهای فعلی وارد نموده و. در صورتیکه از انجام این مورد آگاهی کافی ندارید می توانید نیم سرورهای اعلام شده را به شرکتی که ثبت کننده دامین شما می باشد ارائه کرده تا آنها این تنظیم را برای شما انجام نمایند.

نکته : ست شدن نیم سرورهای کلودفلر برروی دامین، با توجه به پسوند دامین مربوطه، بین 24 تا 48 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

در اینجا مراحل مرتبط با تنظیمات cloudflare به اتمام رسیده است و در صفحه جاری وضعیت ست بودن نیم سرورها برروی دامین قابل مشاهده است. در حال حاضر به دلیل ست نشدن نیم سرورهای جدید وضعیت به صورت pending نمایش داده خواهد شد.

بعداز تنظیم نیم سرورهای جدید و گذشت مدت زمان لازم وضعیت باید به حالت Active تغییر نماید، در این شرایط می توانید از استفاده از کلادفلر برروی دامین مربوطه آگاهی یابید.

استفاده از cloudflare

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =